Advies op basis van kennis en eigen ervaringen
Wij kunnen u op basis van eigen ervaringen en ontwikkelingen in de vastgoedbranche adviseren over de voor uw organisatie meest passende inkoop- en samenwerkingsvorm. Tevens kunnen wij voor u de voor- en nadelen van het (deels) uitbesteden van het proces ‘afhandelen reparatieverzoeken’ op een rijtje zetten en u adviseren inzake de voor u meest geschikte keuze ten aanzien van ‘zelf doen of uitbesteden’. Uiteraard kunnen wij u ook op tactisch en operationeel niveau van advies voorzien. Heeft u behoefte aan praktisch toepasbaar en concreet advies, dan bent u bij Thuisonderhoud aan het juiste adres. Voor welke vraagstukken kunt u bijvoorbeeld bij ons terecht?
Inkoop- en samenwerkingsvormen, voorbeeldvragen:
- Hoe kom ik met mijn bestaande onderhoudspartners tot marktconforme prijsafspraken?
- Hoeveel onderhoudspartners zou ik vanuit oogpunt van efficiency moeten contracteren?
- Op welke wijze organiseer ik een zorgvuldig selectietraject om tot een reductie van onderhoudspartners te komen?
- Wat is het meest geschikte moment om over te stappen naar een afkoopvariant voor een vast bedrag per woning?
- Hoe borg ik de kwaliteit van het uitgevoerde werk en het niveau van dienstverlening bij een afkoopvariant?
- Hoe neem ik mijn opzichters mee in de ontwikkeling van hun functie van opdrachtgever tot regisseur?
- Op welke wijze kan ik op een effectieve en kostenefficiënte wijze een koppeling tussen niet-planmatig onderhoud, contractonderhoud en planmatig onderhoud aanbrengen?
Zelf doen of uitbesteden, voorbeeldvragen:
- Wat kost het uitbesteden en wat levert het op?
- Onder welke condities is uitbesteding van een deel van het proces aan de onderhoudspartner verantwoord vanuit verschillende perspectieven (kosten, klant, kwaliteit);
- Wat zijn de voor- en nadelen van uitbesteding van de intake van reparatieverzoeken ?
- Hoe voorkom ik dat ik het contact met de klant verlies als de meldingen niet meer bij de corporatie binnenkomen?
Adviesvragen op tactisch en operationeel niveau, voorbeelden:
- Wat levert introductie van een service-abonnement voor huurdersonderhoud op (vanuit klant- en kostenperspectief)?
- Met welke aanpassingen in het huidige proces kan ik de klanttevredenheid verhogen zonder financiële gevolgen voor de corporatie?
- Is mijn Onderhouds ABC op orde en in lijn met huidige wet- en regelgeving?
- Op welke wijze kan de kwaliteit van opdrachtformulering op de juiste kostensoort worden verbeterd?
- Hoe reduceer ik het aantal administratieve handelingen van intake tot en met gereedmelding, facturatie en aftersales?
- Waar moet ik op letten bij de introductie van een huurders- en/of klantenportaal, waarbij huurders zelf digitaal een reparatieverzoek kunnen melden?
- Welke onderhoudskosten kunnen eventueel via de servicekosten aan de huurders worden doorberekend?
- Betalen mijn klanten niet teveel voor diensten welke zijn opgenomen in het glasfonds en ontstoppingsfonds?
- Op welke wijze beperk ik het aantal leegstandsdagen bij mutaties?
- Wat zijn de voor- en nadelen van een voorinspectie, eindinspectie en opleveringsinspectie voor de klant, onderhoudspartner en de corporatie?
Heeft u behoefte aan een (kort en bondig geformuleerd) praktisch en concreet advies en zit u niet te wachten op lijvige en prijzige adviesrapporten? Laat uw gegevens achter via het contactformulier en wij nemen op korte termijn contact met u op.