Menu
Logo thuisonderhoud.nl
Advies

Advies op basis van kennis en eigen ervaringen

Wij kunnen u op basis van eigen ervaringen en ontwikkelingen in de vastgoedbranche adviseren over de voor uw organisatie meest passende inkoop- en samenwerkingsvorm. Tevens kunnen wij voor u de voor- en nadelen van het (deels) uitbesteden van het proces ‘afhandelen reparatieverzoeken’ op een rijtje zetten en u adviseren inzake de voor u meest geschikte keuze ten aanzien van ‘zelf doen of uitbesteden’. Uiteraard kunnen wij u ook op tactisch en operationeel niveau van advies voorzien. Heeft u behoefte aan praktisch toepasbaar en concreet advies, dan bent u bij Thuisonderhoud aan het juiste adres. Voor welke vraagstukken kunt u bijvoorbeeld bij ons terecht?

Inkoop- en samenwerkingsvormen, voorbeeldvragen:

  • Hoe kom ik met mijn bestaande onderhoudspartners tot marktconforme prijsafspraken?
  • Hoeveel onderhoudspartners zou ik vanuit oogpunt van efficiency moeten contracteren?
  • Op welke wijze organiseer ik een zorgvuldig selectietraject om tot een reductie van onderhoudspartners te komen?
  • Wat is het meest geschikte moment om over te stappen naar een afkoopvariant voor een vast bedrag per woning?
  • Hoe borg ik de kwaliteit van het uitgevoerde werk en het niveau van dienstverlening bij een afkoopvariant?
  • Hoe neem ik mijn opzichters mee in de ontwikkeling van hun functie van opdrachtgever tot regisseur?
  • Op welke wijze kan ik op een effectieve en kostenefficiënte wijze een koppeling tussen niet-planmatig onderhoud, contractonderhoud en planmatig onderhoud aanbrengen?

Zelf doen of uitbesteden, voorbeeldvragen:

  • Wat kost het uitbesteden en wat levert het op?
  • Onder welke condities is uitbesteding van een deel van het proces aan de onderhoudspartner verantwoord vanuit verschillende perspectieven (kosten, klant, kwaliteit);
  • Wat zijn de voor- en nadelen van uitbesteding van de intake van reparatieverzoeken ?
  • Hoe voorkom ik dat ik het contact met de klant verlies als de meldingen niet meer bij de corporatie binnenkomen?

Adviesvragen op tactisch en operationeel niveau, voorbeelden:

  • Wat levert introductie van een service-abonnement voor huurdersonderhoud op (vanuit klant- en kostenperspectief)?
  • Met welke aanpassingen in het huidige proces kan ik de klanttevredenheid verhogen zonder financiële gevolgen voor de corporatie?
  • Is mijn Onderhouds ABC op orde en in lijn met huidige wet- en regelgeving?
  • Op welke wijze kan de kwaliteit van opdrachtformulering op de juiste kostensoort worden verbeterd?
  • Hoe reduceer ik het aantal administratieve handelingen van intake tot en met gereedmelding, facturatie en aftersales?
  • Waar moet ik op letten bij de introductie van een huurders- en/of klantenportaal, waarbij huurders zelf digitaal een reparatieverzoek kunnen melden?
  • Welke onderhoudskosten kunnen eventueel via de servicekosten aan de huurders worden doorberekend?
  • Betalen mijn klanten niet teveel voor diensten welke zijn opgenomen in het glasfonds en ontstoppingsfonds?
  • Op welke wijze beperk ik het aantal leegstandsdagen bij mutaties?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van een voorinspectie, eindinspectie en opleveringsinspectie voor de klant, onderhoudspartner en de corporatie?

Heeft u behoefte aan een (kort en bondig geformuleerd) praktisch en concreet advies en zit u niet te wachten op lijvige en prijzige adviesrapporten? Laat uw gegevens achter via het contactformulier en wij nemen op korte termijn contact met u op.


© Copyright - ThuisBV | Algemene voorwaarden | Privacy statement
© Copyright - ThuisBV
scrolltotop